Thursday 26 April 2012

{angan-angan,harapan dan menjadi kenyataan}


oklah ..hari ni saya mmg ingin update blog.
saya ingin menceritakan mengenai {angan-angan,harapan dan menjadi kenyataan}
semenjak dari tahun 3, ya umur baru 9 tahun dah ada angan-angan nak masuk mrsm, ya, waktu tu ulang-alik ke kk selalu lah jugak.. nmpak signboard mrsm. mmg ada niat nak masuk sana. sebab bapa saya dah gitau tu sekolah budak2 pintar. cehh. x lah pinta mana. hmm ada lah sikit.hoho
ok.dari angan-angan tu mmg sudah pasang niatlah kan..dari tahun 3 sampai tahun 6? yes, it's a long journey, but niat nak masuk sekolah berasrama mmg tinggi. lastly, dapat result 3A2B, abang aku wktu tu mmg berkobar nk bagi masuk mrsm. sebab math ngan science dapat a. saya biarkan saja, sebab kalau masuk mrsm saya mesti fikir mesti dapt 5a. tapi harapan still ada. setelah 3 bulan bersekolah di smk beaufort saya ditawarkan mrsm, ok macam mimpi. gila. 3a2b? ok ni rezeki. dan akhirnya masuk mrsm menjadi kenyataan. ingat bila kita set nak  buat something dan kita ada usaha ke arahnya. yes.mmg dapat
hal ini menjadi lagi sebelum masuk MMU. ok angan-angan nak masuk bidang multimedia or media mmg dari f1. ok.aku masuk waktu f4, aku tanya cikgu abdul, kaunselor, kalau nk masuk bidang mutimedia ni macam mana..pastu waktu tu siap ada carta organisasi, ada mengenai mmu di atas meja cikgu tu,aku tunjuk, kalau nk msuk sini? pastu cikgu kata, tunggu iklan. tapi ni private mahal. ok. mahal. tapi angan-angan, niat nak masuk mmg ada. ok f5. waktu isi borang. mula2 minta ALAM, sebab result trial aku sesuai utk itu saja..tapi mara bagi baru. ada senarai baru dgn kelayakan result trial yang baru. ok TQ MARA. aku tgk yang baru, sudah ada MMU. kreatif multimedia. no need to tukar2 result segala.YES. isi borang dan harapan mmg tinggi. YES akhirnya dapat. so.ingat bila kita set nak  buat something dan kita ada usaha ke arahnya. yes.mmg dapat.
oklah motivasi. angan2 tu mmg kita perlu set berserta niat dan usaha. POWER.!!

No comments:

Post a Comment